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Tema: Como puedo hacer un dedicated server???????

  1. #1
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    Como puedo hacer un dedicated server???????

    Buenas, he comprado una licencia de rfactor y no consigo hacer un dedicated server para poder jugar con más gente
    He googleado por ahí y por más que sigo los tutos no consigo jugar. Consigo crear una partida pero cuando entro me dice joined timed out y no puedo entrar.
    Tengo conexion Ono 12 megas con un cisco epr230r2 y lo tengo enchufado a un linksys besfx41, la ip de ono 192.168.0.1 y la de linksys 192.168.1.1
    El problema es que ono solo me deja abrir puertos 192.168.0.xxx y el linksys empieza en 192.168.1.1 por lo que no puedo abrir puertos para el linksys.
    Alguna sugerencia?

    Gracias

  2. #2
    Administrador Avatar de Jesús Llamas
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    Lo primordial para crear partida y que puedan entrar es que tengas los puertos abiertos, sino olvídate, por lo que centrate en eso y googlea más a fondo. No entiendo de routers ni nada de eso, pero si aqui no te pueden ayudar con ello, google seguro que será capaz.

    Para que puedas entrar tu, creo que sin abrir los puertos si que puedes, tan solo tendrías que cambiar en ajustes, el tipo de refresco de la lista, de internet a lan.

    No se si podrás devolver el dinero, pero no hacía falta comprar la licencia de rFactor, aunque con ella no te hará falta usar ningún crack y no te dará ningún tipo de problema rFactor.

    "-Drive your dreams-"

  3. #3
    Colaborador Avatar de Iago Rodriguez
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    CISCO y sus linksys... hijos de puta, estoy todo el dia a vueltas con ellos en clase xD
    PALMARÉS JDT:

    1 Campeonato del Mundo de Pilotos y Constructores de F1 con Ferrari ( 2ª Temporada).
    2 Victorias en el Evento de las 500 Millas de Indianapolis.
    3º Mundial de Rally JDT (1ª Temporada)


  4. #4
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    no se yo ya me estoy volviendo loco.
    El caso es que ahora tengo enchufado el ordena directamente al router (el lynksys es para tener 2 ordenas con internet por cable, por que los de ono solo te dan una ip y con el lynksys saco para los 2).

    Y éste es el config del multiplayer.
    Código:
    //[[gMa1.002f (c)2007    ]] [[            ]]
    [MULTIPLAYER]
    [ Multiplayer General Options ]
    Net Connection Type="3" // 0=28k, 1=56k, 2=ISDN, 3=128kbps cable/dsl 4=256kbps cable/dsl, 5=LAN, 6=custom
    Upstream Rated KBPS="128" // Rated uploading speed of connection, in kilobits per second
    Downstream Rated KBPS="128" // Rated downloading speed of connection, in kilobits per second
    Multiplayer Enum Type="1" // where to look for servers: 0=LAN, 1=Internet
    Net Flush Threshold="472" // threshold for auto-accumulation flush while building data chunks (default is standard MTU of 536, minus 64 bytes room for layer headers: 472)
    Net Join Timeout="150.00000" // How long to wait (without a response) before a game join will be considered a failure
    Gamelist AutoRefresh (LAN)="1" // if true, the gamelist will auto refresh on page activation if LAN refresh type is selected
    Query Port Start="34297" // range is 1025 - 65535
    Port Start="34397" // range is 1025 - 65535
    Game List Sort Method="0" // 0=Sort by name, 1=Sort by ping, 2=Sort by circuit, 3=Sort by players
    Allow Chat In Car="1" // whether to allow incoming chats to appear while in car
    Autoscroll Chat="1" // whether to auto-scroll chatbox as new chats arrive
    Colorcode Chat="1" // whether to color-code chats in the chatbox
    Display Laggy Labels="0" // whether to display vehicle labels on vehicles with laggy connections
    Delay Vehicle Graphics="1" // if true, delay loading vehicle graphics when clients join in order to reduce the pause
    Temporary Vehicle Graphics="10" // number of vehicle graphical instances to load at init time for temporary use when clients join (if number is exceeded, quality will deteriorate)
    Extrapolation Time="2.00000" // Extrapolation time (in seconds) before car disappears
    Position Spring="16.00000" // Position spring at 1000ms latency (lower latencies have stronger springs, higher latencies have same springs)
    Orientation Spring="28.00000" // Orientation spring at 1000ms latency
    Damping Multiplier="1.00000" // 1.0 = critical damping, higher values are overdamped, lower values are underdamped and not recommended
    Path Prediction="1.00000" // Influence of the AI path on remote vehicle prediction (0.0-1.0)
    Remote Vehicle Collision="200.00000" // Maximum distance from current vehicle that we will run collision on remote vehicles to prevent them from appearing to go through walls
    Concurrent Server Updates="800" // servers in join list, should be less for modem users, more for broadband (game now automatically finds more if (3 * download_kbps) exceeds this number)
    Request Autodownloads="0" // Set to 1 if you want to automatically download files from a server you are joining, if you do not already have them.
    Leave/Join Messages="3" // 0=none 1=in-car 2=monitor 3=both
    Alternate Matchmaker Address="match.rfactor.net" // Address of the alternate ISI Matchmaking server
    Matchmaker TCP Port="39001" // TCP port to use when communicating with the Matchmaking Server
    Matchmaker UDP Port="39002" // UDP port to use when communicating with the Matchmaking Server
    Default IP Address="127.0.0.1" // IP to show as default in the Add Game menu
    Enable Voice Chat="0" // Set to 1 if you want to turn on voice chat
    Buddy List Announce="1" // whether to allow other players to see what game you are in
    Auto Join Chat Server="1" // Whether to auto join to lobby chat during start up
    Spectator Mode="0" // Join games in spectator mode (rather than with a separate vehicle)
    Show Seating="0" // Show vehicle seating and status (driver/passenger/spectator) when vehicle labels are on
    Lobby Chat Nickname="Apositos" // Nickname to use in Lobby Chat, if this is blank player name will be used
    Live Updates="1" // whether to download news and UI elements on game load. (28.8s turn this off)
    Auto Exit="0" // whether to automatically exit after leaving auto-hosted/auto-joined games
    RaceCast Auto Login="1" // whether to auto login to RaceCast on startup
    
    [ Multiplayer Server Options ]
    Default Game Name="" // Name of last multiplayer game we hosted
    Collision Fade Thresh="0.70000" // Collision impacts are reduced to zero at this latency
    Post Results="0" // whether servers will post race results on the Internet
    Announce Allowed="0" // servers should pass the firewall test before being allowed to list on the matchmaker
    Announce Host="0" // whether servers will attempt to register with the matchmaking service
    Closed MP Qualify Sessions="0" // if true, the session will be closed during qualify, so as to not disturb the participants
    Spectators When Closed="0" // whether spectators are allowed to join closed sessions
    Driver Swap Setups="1" // whether vehicle setup is transferred during driver swaps (except steering lock and brake pressure) ... note that UI garage is now loaded for vehicle when you become a passenger
    Nagle Algorithm="0" // whether server's system messages are delayed for better packing (lower bandwidth, but some clients see unacceptable delays)
    Dedicated Target Rate="250" // Target sampling rate for dedicated server (higher #s reduce latency slightly but increase CPU usage)
    Loading Sleep Time="0" // Milliseconds that dedicated server sleeps between each instance while loading tracks and vehicles
    Loading Priority="1" // Dedicated server's priority level when loading tracks and vehicles: 0=low, 1=normal, 2=high
    Pause While Zero Players="1" // Whether to pause a dedicated server (and stay in practice session) if no human players are present
    Report Mismatches="3" // server should report mismatches for: 0=physics/GDB/RFM only, 1=physics/GDB/RFM/EXE, 2=physics/GDB/RFM/track geometry, 3=everything
    Mismatch Response="1" // how the server responds to mismatches: 0=does nothing, 1=kicks the mismatched client at the beginning of the Race session, 2=kicks client immediately, 3=kicks client from Qualifying or Race
    Allowed Traction Control="3" // max level 0-3
    Allowed Antilock Brakes="2" // max level 0-2
    Allowed Stability Control="2" // max level 0-2
    Allowed Auto Shift="3" // max level 0-3
    Allowed Auto Clutch="1" // max level 0-1
    Allowed Invulnerability="0" // max level 0-1
    Allowed Opposite Lock="1" // max level 0-1
    Allowed Steering Help="2" // max level 0-3
    Allowed Brake Help="2" // max level 0-2
    Allowed Spin Recovery="1" // max level 0-1
    Allowed Auto Pit="1" // max level 0-1
    Allowed Auto Lift="1" // max level 0-1
    Allowed Auto Blip="1" // max level 0-1
    Forced Driving View="0" // 0=no restrictions on driving view, 1=cockpit/tv cockpit/nosecam only, 2=cockpit/nosecam only, 3=cockpit only, 4=tracksides
    Must Be Stopped="1" // Whether drivers must come to a complete stop before exiting back to the monitor
    Allow AI Toggle="0" // Whether users are allowed to toggle to AI control on the fly
    Allow Spectators="1" // Whether to allow spectator clients to join the server.
    Allow Passengers="1" // Whether to allow spectators to join a car as a co-driver/passenger.  If set to 1 and Allow Spectators is set to 0, spectators will be kicked from the game during the Race Session.
    Allow Hotswaps="0" // 0=drivers can only change at pitstops using the pit menu, 1=Drivers can switch at anytime with the Driver Hotswap key
    Allow Spectator Chat="1" // Whether to allow spectators to send chat messages
    Allow Passenger Chat="1" // Whether to allow passengers to send chat messages
    Max MP Players="16"
    Max Data Per Client="9999" // if desired, a per-client upload limit (in kbps) will be used if lower than the computed throttle rate
    Unique Vehicle Check="0" // server setting, will check client vehicles to deny duplicates of the same vehicle
    Minimum AI="0" // server will ensure this number of AI, but only at the beginning of practice/qual sessions
    Maximum AI="32" // prevent more than this # of AI (there may be other limits)
    Vote Percentage Add AI="50" // must EXCEED this percentage to pass vote for adding AI (set to 100 to disable)
    Vote Percentage Next Session="60" // must EXCEED this percentage to pass vote to advance to next session (set to 100 to disable)
    Vote Percentage Other="70" // must EXCEED this percentage to pass vote for race restart, event restart, or load next race (set to 100 to disable)
    Vote Min Voters="2" // minimum voters required to call vote (except for adding AIs)
    Vote Max Race Restarts="1" // maximum race restarts called by vote
    SuperAdminPassword="" // Chat "/admin " to become super-admin. Super-admins are secret and can change the regular admin password with "/apwd " (which also removes all current regular admin control).
    Admin Password="" // Chat "/admin " to become admin (make sure admin and super-admin passwords are different).  Exit or chat "/admin" to become non-admin.  One super-admin plus three regular admins are now allowed.
    Admin Functionality="1" // 0 = non-admin's can NEVER call or vote, 1 = non-admin's can't call or vote if admin is present, 2 = non-admin's can call and vote, but admin's vote wins, 3 = if non-admin calls, all voting is normal, but any admin calls win instantly
    Allow Any Event="1" // 0 = don't allow users to vote for specific tracks, 1 = allow users to vote for any track in server list, 2 = allow users to vote for any track, note that admins can do anything
    Practice 1 Time="20" // 0 = use default from GDB, otherwise this is # of minutes for practice 1 (1-10 by 1, 15-90 by 5, 105-165 by 15)
    Qualifying Time="10" // 0 = use default from GDB, otherwise this is # of minutes for qualifying (1-10 by 1, 15-90 by 5, 105-165 by 15)
    Qualifying Laps="255" // 0 = use default from GDB, otherwise this is # of laps allowed in qualifying
    Warmup Time="5" // 0 = use default from GDB, otherwise this is # of minutes for warmup (1-10 by 1, 15-90 by 5, 105-165 by 15)
    Allow Hotlap Completion="16" // Allow hotlap completion before switching sessions (1=practice1 ... 16=qual, 32=warmup, 63=all)
    Delay Between Sessions="30.00000" // Dedicated server delay before switching sessions automatically (after hotlaps are completed, if option is enabled), previously hardcoded to 45
    Delay After Race="90.00000" // Dedicated server additional delay (added to "Delay Between Sessions" before loading next track
    Server Session End Timeout="300" // Session is advanced automatically after N seconds after completion (non-dedicated server only)
    Enable Autodownloads="0" // Whether to allow clients to autodownload files that they are missing.
    Enable Voice Chat Server="0" // Whether to turn on the voice chat server.
    Enable Voice Chat Echo="0" // Allow the voice chatters to hear themselves.
    RC Rank Type="0" // Type of ranking used to allow people to join: 0=off, 1=overall, 2=series, 3=vehicle
    RC Rank Minimum="0.00000" // Minimum normalized ranking (of given type) for people to join
    RC Rank Maximum="1.00000" // Maximum normalized ranking (of given type) for people to join
    Unthrottle Prefix="_" // Prefix of any clients to be unthrottled (use with caution!)
    Unthrottle ID="-9999999" // Unique ID of client to be unthrottled (use with caution!)
    Lessen Restrictions="0" // Allows careful users to test the limits
    Join Password="" // Password for clients to join game
    MOTD="This is the default message of the day." // Message of the day
    No se que estoy haciendo mal.
    Dios que locura

  5. #5
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    en el multiplayer pon anounce allowed y announce host, en 1. Aparecen en 0 pues ponlo en 1.

    tu en eso de los puertos pon la ip que te salga poniendo en ejecutar, cmd y luego ipconfig. La dirección ipv4 es la q tienes q poner donde aparecen las X esas.

    Espero q te sirva de ayuda.

    "-Drive your dreams-"

  6. #6
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    Solucionadoooooooooooooooo!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Madre mía, para volverme loco. Tengo instalada una red hamachi para hablar con ts con mi cuñao mientras jugamos, bueno pues eso era lo que estaba dando guerra.
    Ya sabeis hamachi y Rfactor CACA!!!!
    Gracias por la ayuda y el apoyo

    uppsssss solucionado conectando directamente con ono, pero no con linkys si juego mi mujer no tiene internet y eso es muuuuy malo.
    Ahora toca investigar como configurar lynksys para que pille la ip ono

    Joe cuanto trabajo......
    Última edición por Apositos; 19/02/2013 a las 00:35

  7. #7
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    Re: Como puedo hacer un dedicated server???????

    Ah claro, hamachi siempre jodiendo,típico.

    Enviado desde mi SK17i usando Tapatalk 2

    "-Drive your dreams-"

  8. #8
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    Vale ya está todo arreglado y solucionado .
    Os cuento mi experiencia por si alguien tiene el mismo problema poder ayudar:
    1º Conectar el Router directamente al ordenador con el que vas a jugar abrir puertos en el router de Ono y comprobar que funciona el juego correctamente, tanto jugando una partida, como creando una partida o servidor dedicado.



    2º Conectar el Router de Ono al segundo Router que tengas (en mi caso un Linksys befsx41) Entrar en el admin del router y buscar la ip a la que se conecta el router.



    3º Cambiar la ip del Router de Ono en la que habeis abierto los puertos por la que sale en internet adress.

    4º Abrir puertos en el segundo Router (en mi caso Linksys)



    Y listo Recordar que si teneis una red creada con Hamachi os dará joined time out, asi que teneis que cerrar el Hamachi

    Y toda ésta historia porque Ono solo da una ip, es decir, que si quieres tener más de un ordenador conectado mediante cable tienes que pagar por cada ip que quieras, cuando con el wifi no (incomprensible) pero paso de pagar más.

    Un saludo y espero que sirva.

  9. Gracias Pablo Perez Gracias
  10. #9
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    ¡Muchas gracias por el tutorial!

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